Inzage/afschrift dossier
Inzage/afschrift dossier
Als zorggebruiker heeft men het recht om, hetzij op rechtstreekse wijze, hetzij met hulp van een beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg die men aanstelt als vertrouwenspersoon, kennis te nemen van de gegevens die rond zijn/haar gezondheidstoestand in een dossier worden verzameld.
Concreet heeft men recht op inzage en/of afschrift van zijn/haar dossier. De aanvraag hiertoe verloopt schriftelijk.
Via deze formulieren kan men schriftelijk een inzage/afschrift van zijn/haar dossier aanvragen. We vragen hiervoor geen vergoeding.
Men kan de ingevulde en ondertekende formulieren samen met een kopie van zijn/haar identiteitskaart op de volgende manieren bezorgen:
- via de post aan CAR Wegwijs VZW – Welzijnstraat 75-77 – 9620 Zottegem
- via e-mail aan info@reva-wegwijs.be
- via afgifte aan het onthaal van het centrum
Na ontvangst van de schriftelijke aanvraag wordt de gevraagde inzage zo snel mogelijk georganiseerd of het gevraagde afschrift zo spoedig mogelijk bezorgd. De wet op de patiëntenrechten bepaalt een maximum termijn van 15 dagen (na de ontvangst van de aanvraag) waarin op de aanvraag moet ingegaan worden.

